אוגוסט 30, 2024

הנושא החם - אלבום לאי בודד / עורך טליק חרובי

 בואו נעזוב לכמה דקות את הפוליטיקה, את אירן את החיזבאללה והחמאס ונתרכז בדברים נחמדים.

מזמין אתכם לבחור 3 אלבומי מוזיקה אותם תוכלו לקחת לאי בודד שיש בו פטיפון ורמקולים.

הבחירה הראשונה שלי היא באלבום הראשון של אהוד בנאי שיצא ב 1987 ונקרא "אהוד בנאי והפליטים". זהו לדעתי אחד האלבומים הכי חשובים ברוק הישראלי לדורותיו. האלבום כלל שירים כמו "עגל הזהב?, "זמנך עבר", "עיר מקלט","עבודה שחורה" ועוד. האלבום הופק על ידי יוסי אלפנט ז"ל שעשה שם עבודת הפקה מהמעלה הראשונה.  ביקורת הקהל שלא נשמעה כמוה עד אז מיוצר מוביל, הפכה את האלבום למושלם.

ראיתי את אהוד בנאי והפליטים יותר מפעם אחת בשירי האלבום הזה, בפעם האחרונה לפני כמה שנים באמפי שוני. התאורה, בצועי הגיטרה של אהוד בנאי ונגניו היתה עבודה מופלאה של יוצרים נפלאים. 

האלבום השני הוא "wish you were here" של הפינק פלויד ששמעתי אותו בלופ בשנות ה- 70 בחדר שלי, אחרי שחזרתי ממלחמת יום כיפור.  האלבום הזה עם עטיפה פסיכדלית לכאורה, הוא אלבום האולפן התשיעי של הלהקה ונחשב כאחד הלבומים המשפיעים של התקופה.

והאלבום השלישי שאקח לאי בודד הוא האלבום של רמי פורטיס , "סיפורים מהקופסה" שיצא ב1988, שכולל שירים כמו "חתול מפלצת" (שאגב חודש לאחרונה על ידי חבורת "זהו זה" ומומלץ ביותר לצפות בו ביוטיוב), "שקיעתה של הזריחה", "אין קשר?? ו"כוכב הקופים". האלבום "סיפורים מהקופסא" תואר על ידי מבקרי המוזיקה כאחד מאלבומי הרוק החשובים בישראל ובלי קשר להיותו כזה, הוא מהנה מאוד.

ספרו לנו איזה אלבומים הייתם אתם  לוקחים עמכם לאי בודד. 

קשרו את הפוסט שלכם לפוסט הנושא החם הזה ובמסגרת התגובות הנושא החם.

אני מקווה שהעורך הראשי יעטר את הרשומה באחד משלושת האלבומים שנזכרו כאן. אני לא יודע לעשות את זה כאן. 

(מ.פ. :משאלתך התמלאה 🙂) 




כתבו

4.  n_lee

אוגוסט 23, 2024

הנושא החם - יש עסקה? אין עסקה? תהיה עסקה? / עורך מוטי אורגד

 בניגוד למנהגי אני מעלה נושא שהוא חם עד רותח (אם כי ייתכן שעד פרסום הרשומה הנושא יתקרר מסיבות טובות או רעות).

כל כמה שבועות אנו מתבשרים על מגעים לעסקה לשחרור החטופים. נראה שתמיד יש אופטימיות שהפעם הבשילו התנאים לעסקה כי האמריקאים לוחצים, כי חמאס נשבר או כי אנחנו מוכנים להתפשר.  עד לרגע כתיבת הרשומה כל הידיעות האלה התבדו ומאז העסקה הראשונה והיחידה בנובמבר 23 במסגרתה שוחררו 80 חטופים חיים לא קיבלנו אף חטוף נוסף בהסכם. במהלך הזמן שחלף מאז צה"ל הצליח לשחרר במבצעים הרואיים שישה חטופים נוספים (ואחת לפני העסקה הראשונה) אבל פרט לכך הצלחנו להחזיר רק גופות.

אני חושב שרוב מוחלט של הישראלים רוצה שכל החטופים יחזרו, אבל העסקאות האלה הם נושא גדול למחלוקת.
יש הרבה נימוקים בעד ונגד. אני לא אפרט את כולם אבל ברור שמצד אחד למדינה יש חובה לשחרר את החטופים (וגם להחזיר את גופות הנרצחים) ומצד שני שחרור מחבלים וויתורים לחמאס הם עידוד לטרור.

הייתי רוצה שצה"ל ישחרר את כל החטופים ללא עסקה, כמו במבצע יונתן בזמנו, אבל כבר ברור שזה לא באמת אפשרי. 

מה דעתכם בנושא? האם עדיפה עסקה או שעדיף להמשיך במלחמה כמו היום ולקוות לשחרר עוד חטופים בלי עסקה? האם יש מחיר לעסקה שהייתם מסכימים לו ומחיר אחר שנשמע "יקר" מדי ואסור להסכים לו? האם צריך להסכים רק לעסקה לשחרור כל החטופים או שחייבים להציל את מי שאפשר?  והאם בכלל יש לנו השפעה כלשהי על הנושא?

כתבו רשומה בנושא ואל תשכחו לכלול בה קישור לנושט זה במדור ולהוסיף בתיבת התגובות קישור לרשומה שלכם.



כתבו

אוגוסט 16, 2024

הנושא החם - אחדות העם והדילמות של החילונים / עורך טליק חרובי

 מן המפורסמות הוא שיש שבר גדול בין חילונים לדתיים על רקע המלחמה, ההפיכה המשטרית הדוהרת והרצון של ההחרדים והחרד"לים להשתלט ולהשליט את רוצנם במעוזים החילוניים בעיקר בתל אביב.

הנושא החם הזה אמנם עולה לאחר צום ט' באב ועדיין ראוי להתייחס לתופעה שבכל פעם שמתקרב מועד זה או מועד יהודי דתי אחר בסימן חורבן וחשבון נפש, "פוצחת" מקהלה מאורגנת ומתוזמרת - באמירות שהגיע הזמן "לקירוב לבבות" ,"כולנו אחים" ו"עם ישראל חי".

התקרית האחרונה אירעה כשעיריית תל אביב החליטה לאסור תפילות בהפרדה מדררית במקומות ציבוריים. וחלקים לעומתיים בציבור הדתי עשה דווקא ועל אף התקנה הגיע להתפלל בהפגנתיות בכיכר דיזנגוף. התופעה הזו התעצמה לאחר תקופת הקורונה שבה נאסרה התקהלות במקומות סגורים כולל בתי כנסת. כעת, יש מקום בשפע לתפילה בבתי הכנסת בהפרדה מגזרית למי שרוצים בזאת.

את דעתי על ההחלטה של עיריית תל אביב אשמור לעצמי היא פחות רלוונטית לנושא. חלק מחבריי החילונים גורסים שלא קרה כלום,קצת דת ומסורת "עוד לא הזיקו לאף אחד", אבל לדעתי הצנועה כבר כמה שנים יש כאן כיבוש זוחל של המרחב הציבורי החילוני לתפילות או לשאר אירועים בהפרדה מגדרית.

בשל המלחמה המתמשכת ה"כיבוש" הזוחל הזה לא תפס הרבה כותרות, אבל הוא קיים כמו שהמהפכה המשטרית כבר הולכת ומתרחבת ומתרחשת  בריש גליי ומעל המקפצה בלי בושה.

אבל יש צבר של תחושות אצל החילונים שהסאה הוגדשה מעל ומעבר לגודלה של האוכלוסיה המסורתית והדתית. והציבור החילוני חש שנדחק הצידה בזלזול באופן כוחני - מעשה "הכנסת אצבע לעין החילונית" במרחב הציבורי. 

בהשוואה, כיצד למשל היה חש הציבור הדתי לו הציבור הלהט"בי החילוני והדתי המסורתי (כן, יש גם כזה ולא מעט באחרונים - סטטיסטיקה 1:10 כמו בציבור החילוני) היה מבקש לקיים מצעד גאווה בבני ברק או בלב שאר ישובים במקומות ציבוריים בשכונות דתיות/חרדיות?

מה דעתכם ואיך אתם מרגישים בקשר לסוגיה הזאת?

מוזמנים  לכתוב את דעתכם ותחושותיכם בפוסט בבלוגכם ואל תשכחו לקשר אליו נושא חם זה וכן לקשר את הפוסט  במסגרת תיבת התגובות במדור השרביט החם כאן למטה.



ושיוחזרו כל החטופים עכשיו.

כתבו

1.  אריק בנדק חביב

2.  מוטי אור

3.  עדי אדלר

4.  קנקן


אוגוסט 09, 2024

הנושא החם - רכב חשמלי - האם זהו העתיד? / עורך מוטי אורגד

 בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם עוברים למכוניות חשמליות.
גם חברתנו empiarti  עברה לאחרונה לרכב חשמלי.

בשנת 2022 10% מהמכוניות החדשות שנמכרו בישראל, בשנת 2023 18%.  כמובן זה אומר שרוב המכוניות בארץ הן (עדיין?) מכוניות בנזין, אבל האחוז היחסי שלהן יורד בהתמדה.

ממשלות וחברות רכב בעולם מצהירות על מעבר למכוניות חשמליות בלבד אי שם בעתיד. לפי מה שמצאתי משרד התחבורה בישראל חוזה, צופה או רוצה שבשנת 2050 כל כלי הרכב בישראל יהיו חשמליים. (זה טוב לקבוע יעדים לטווח ארוך כל כך, כי אף אחד מקובעי המדיניות היום לא יוכל להיות מואשם בכישלון אם לא יעמדו ביעדים).

אבל האם רכב חשמלי הוא באמת העתיד? האם בעוד X שנים כל המכוניות יהיו חשמליות,  או אולי בשלב מסוים אחוז המכוניות החשמליות מכלל המכוניות יתייצב והן יחיו לצד מכוניות הבנזין? אולי שיטת הנעה אחרת (לדוגמא - מימן) תחליף גם את המכוניות החשמליות וגם את מכוניות הבנזין? ואולי מכוניות החשמל הן אפיזודה חולפת ובעוד כמה שנים הן ייעלמו והבנזין יחזור לשלוט בשוק?

אתם מוזמנים לכתוב את דעתכם בנושא. האם יש לכם או לחברים או בני משפחה מכונית חשמלית? מה אתם או הם חושבים עליה? האם אתם מתכננים לקנות מכונית חשמלית? מדוע  כן או מדוע לא?

אל תשכחו לשים ברשומה שלכם קישור לנושא זה במדור ולהוסיף קישור לרשומה בתיבת התגובות כאן.



כתבו

1. עדי אדלר

2. אמפיארטי

3. מוטי אור


אוגוסט 02, 2024

הנושא החם - המשחקים האולימפיים בפריז 2024 / עורך טליק חרובי

 ברור לי שלא כל מי  שנמצא בקהילת פרפרים מתעניין בספורט תחרותי.

אבל לכל הדעות זהו אירוע הספורט הכי גדול שקורה כל 4 שנים ולדעתי הוא מרתק.

אני חושב שכל אחת ואחד יכולים למצוא ולעקוב אחר ענף ספורט אולימפי שיש להם בו עניין.

מה עוד שהאולימפיאדה השנה משוחקת ומשודרת באותו אזור זמן שלנו ולא צריך להשכים קום או לאחר מאוד לישון.

בשנות השיא של ישראבלוג  2004 עד 2010, בעת המשחקים האולימפיים ארגנתי קבוצת כתיבה של כמה אוהבי ספורט בבלוג זמני ושכל אחד מהם ליווה ענף אחר וכתב עליו עד סוף המשחקים. אבל לאור מצב הרוח הלאומי המדוכדך בימי מלחמה אלה ובכלל בשל ההשתתפות המוגבלת במדור זה בדרך כלל, פרוייקט כזה אינו רלוונטי הפעם. אבל, כשנושא חם תרומתכם יכולה לבוא לידי ביטוי ותתקבל בברכה על ידי קהילת פרפרים.

באשר לענפים המועדפים עלי, הרי הם תחרויות השחיה והאתלטיקה הקלה. מרתק לצפות  במשחקים ובתחרויות הריצה והקפיצה לגובה ולרוחק , ולהתרגש בעת שבירת שיאים. מדהים כיצד האדם מנפץ שוב ושוב שיאים שלכאורה אי אפשר לשבור אותם.

מוזמנים לכתוב פוסט  על התחומים האולמפיים המעניינים אתכם או  על כל נושא הקשור לתחרויות האולימפיות,

קשרו את הפוסט שלכם לפוסט הזה ובמסגרת התגובות של הנושא כאן למטה.

תודה



כתבו

1.  מוטי אור

2.  עדי אדלר

3.  אריק בנדק חביב



הפופולריים מכל הזמנים