אוגוסט 27, 2021

מדור השרביט החם - יחסים עם כסף

כסף. 

וואו, כמה דברים אנחנו שמים על הדבר הזה שקוראים לו כסף.

כמה טעונים היחסים שיש לכל אחד מאיתנו עם כסף. 

כנראה שרבים מכם יודעים בקלות לומר לי בשלוף כמה כסף נכנס להם כל חודש, אבל כמה מכם יודעים בשלוף להגיד לי כמה כסף אתם מוציאים כל חודש? ועל מה? 

כמה מכם יודעים בדיוק מה מצב חשבון הבנק שלכם?

כמה מכם נכנסים לחשבון באופן קבוע לבדוק מה קורה שם?

אחד התרגילים שעשו לנו בקורס "נקודת מפנה" (שקדם לקורס המאמנים) היה לכתוב משפטים שנאמרו בבית הורינו על כסף. משפטים כמו "כסף לא גדל על עצים" למשל. 

בכלל, עודדו אותנו להיזכר כיצד התייחסו בבית הורינו לכסף, עד כמה ידענו מה זה כסף בילדותנו ועד כמה הסתירו מאיתנו את המצב הכלכלי האמיתי. 

תרגיל נוסף שנתנו לו, שאותו אני עושה באדיקות עד היום, הוא לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות שלי באופן שוטף, ולהיכנס פעם בחודש לחשבון הבנק ולהכניס לטבלת אקסל את כל ההוצאות בהתאם לתחום - מכולת/סופר, בגדים לילדים, ביטוחים שונים וכו. ואז לבדוק את הפילוחים על בסיס חודשי וגם שנתי. כמה אני מוציאה על תרופות, על טיולים, על בגדים...ועד כמה זה תקופתי או עונתי. 

לעצמאיים גם הסכומים שנכנסים כל חודש וכל שנה משתנים כל הזמן, ואפשר ללמוד לפי הפילוח אילו חודשים דלים יותר, וצריך להיערך לקראתם אחרת. 

אז ספרו על היחסים שלכם עם כסף או איך זה היה בבית הוריכם, או איך אתם מלמדים את ילדיכם על כסף, על תקציב, על התנהלות של הוצאות והכנסות......

כיתבו פוסט בנושא וקשרו אותו למדור השרביט החם באמצעות התגובות כפי שמתואר כאן

כתיבה נעימה

@כל הזכויות שמורות לאתר canstockphoto.com


הפופולריים מכל הזמנים