ספטמבר 15, 2023

הנושא החם - אז איפה אתם עושים את ערב החג? / עורך טליק חרובי


זו שאלת השאלות שנשאלת בכל פעם שמתקרב החג המשפחתי הזה .

אז אנחנו הפעם ניסע עם שלושת ילדינו וארוסתו של בני האמצעי אל אחותי בשרון הצפוני שאצלה נחגוג ביחד עם אחותי ובעלה , בנותיה הנשואות ובני זוגם+ הנכדה.

זו תמיד דילמה האם לארח או להתארח אצל אחרים.

את ליל הסדר עשינו אצלנו בבית וזה היה הכי נוח כמובן, בעיקר כי לא צריך להתלבש באופן מיוחד ולא צריך לחשוש מפקקים ונסיעות שלא נגמרות, אבל מה לעשות שצריך גם לצאת מהבית בערבי חגים מהסוג הזה ולחגוג אצל אחרים?
שלא לדבר על העובדה שצריך לשאת סירי אוכל כדי להשתתף בנשיאת הנטל ? כי למשפחה אחת גם לרכוש את כל המצרכים לערב החג וגם לבשל לבד לכולם, זה מוגזם ובמקרה של אחותי שהיא לא בשלנית בלשון המעטה ואם אנחנו גם רוצים להנות מהאוכל,  עדיף שזוגתי ואני שיודעים ונהנים לבשל, נביא ממעשי ידינו שזכו כבר בעבר לשבחים. אז כדאי פשוט שנבשל ונשנע אותו איתנו.

כשאנחנו נוסעים לאחותי, אין טקסים מיוחדים מלבד מברכות של בעלת הבית ואיחולים לשנה טובה.
כשהארוחה נעשית אצלנו, יש כמה מנהגים או ברכות שהיו נהוגות בבית אביה של זוגתי ואנחנו משתדלים לקיים אותם. לא סיפור גדול. אחכ מברכים לשנה החדשה וצוללים לאוכל.
 
בגלל שבמשפחתי המורחבת יש ענפים השייכים למגזר הדתי הלאומי הרך והם לצערי חוגגים בנפרד, כי החג ארוך והם לא נוסעים בו וצריכים להיות מרחק הליכה מבית התפילה שלהם - הם לא מגיעים לארוחות משפחתיות מהסוג הזה. אבל לעיתים אנחנו חוגגים אצלם ומגיעים בערב החג באופן חופשי.

ספרו לנו איזה עובד אצלכם.

אל תשכחו (1) לקשר את הרשומה שלכם לפוסט זה המציג את הנושא החם וכן (2) לקשר את הרשומה שלכם למדור בתיבת התגובות למטה. 


שנה טובה חברות וחברים ,בריאות טובה, אושר ודמוקרטיה לכל עמישראל.

הפוסטים החמים

2. ארוחת חג ראש השנה תשפ'ד / אריק בנדק חביב


הפופולריים מכל הזמנים