יוני 17, 2022

מדור השרביט החם - זריעת קארמה

יש המאמינים בישות עליונה כמו אלוהים ושיטת ה"שכר ועונש" כפי שמופיעים למשל במקרא. 

בתורות המזרח מדובר הרבה על קארמה - שהעקרון שלה, אם הבנתי נכון, הוא שאנחנו בעצם אחראים על מעשינו ושלכל דבר שאנחנו עושים יש או תהיינה השלכות כלשהן מתי שהוא בחיינו (בגלגול הזה או באחד הבאים). 

מי שמאמין בכך מאמין הרבה פעמים שגם דברים שקורים בחיינו הם הבשלה של קארמה עבור מעשים שעשינו בעברנו או בגלגולים קודמים. 

בלי להיות דתיה או מסורתית ובלי להחליט עד כמה אני מאמינה בחוקי הקארמה בעולם, בחרתי לפני שנים לחיות על פי העקרון של זריעת קארמה טובה. אם לא יעזור, לא יזיק. עדיף להיטיב כמה שאפשר עם הזולת, עם העולם וגם עם עצמי (ובלי לפגוע באחרים) גם אם ההשלכות לא תהיינה ברורות לי ולא תבואנה לידי ביטוי באופן חד ומיידי וברור. 

כמו שנאמר - אין סמיכות אירועים בקארמה ולא ניתן לדעת מתי היא פתאום תבשיל. אך בינתיים אני חיה את חיי מתוך הבנה שכל מה שאני זורעת, לטוב ולרע, יבשיל בשלב כזה או אחר. ואני מעדיפה לזרוע טוב, כמה שיותר טוב. או לפחות לא לזרוע רע. 

אני יודעת שרבים מאיתנו כבר פיתחו ציניות וטוענים שכולם כל הזמן מונעים אך ורק על ידי אינטרסים, אין באמת אידיאלים ובעולם שלנו עדיף שכל אחד ידאג לעצמו כי אף אחד אחר לא יעשה זאת. וזה גם די נכון. ובכל זאת - בקטן, באחד על אחד, מתברר שזה לא כזה קשה, ואף מספק בצורה בלתי רגילה, לשאוף לזרוע טוב לב ומעשים טובים. כמה שאפשר. 

אז מה דעתכם? האם הקדשתם לנושא מחשבה אי פעם? האם אתם מסכימים או מתנגדים או שלא גיבשתם דיעה ברורה בעניין? 

כיתבו פוסט בנושא "קארמה" או "גורל" או "מקריות" או "שכר ועונש" או כל נושא שנושק לכך - בעד או נגד או סיפורים שממחישים את העניין. קשרו אותו למדור השרביט החם באמצעות התגובות כפי שהסברתי כאן

כתיבה מהנה. 


@התמונה מאתר @pinterest



הפופולריים מכל הזמנים