מאי 27, 2022

מדור השרביט החם - ערכה של מילה

 מהי ערכה של מילה שנאמרה? שנכתבה? 

מאז ומתמיד אני מתחבטת בשאלה הזאת.

אולי זו "שריטה" שלי אבל אני מייחסת חשיבות רבה מאד למילים שאותן אני אומרת או כותבת. יש לי תמיד הרגשה שאם אמרתי משהו, אני חייבת להיות אחראית על זה. אני לא יכולה סתם ככה להתחרט או להתעלם כאילו זה לא נאמר. אני לא יכולה סתם ככה לשנות את דעתי.

אני לא בטוחה אם ה"שריטה" הזאת היא תגובה לילדות שלי, לדרך שבה הורי התייחסו לכל מה שאמרתי, לעובדה שלמדתי בגיל צעיר מאד שכמו בסדרות הפשע האמריקאיות anything I say will be held against me בשלב מאוחר יותר.......

אבל מזה שנים רבות אני עדה לתופעה שבה כל אחד אומר מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה (וחלק ניכר מהזמן זה גם מוקלט או אפילו מצולם) ושנייה אחרי כן הוא מתכחש לזה או אפילו לא טורח להתכחש. אין שום חשיבות למה שנאמר. אנשים פולטים את השטויות (או לא שטויות) שלהם באופן חופשי בלי להרגיש אחראיים עליהן אחר כך. 

אני משתגעת מזה אבל בין אם זה בחדשות או בכנסת או בכל פלטפורמה אחרת, למילה שנאמרה אין הרבה משמעות. אנשים משנים את דעתם או את הצהרותיהם ומצפים שנתעלם ממה שנאמר לפני רגע או לפני שנה ורוצים שנאמין ונקח ברצינות את מה שהם אומרים עכשיו. עד הרגע הבא שבו יגידו משהו אחר, לעיתים הפוך לחלוטין. 

היום פיתחתי ציניות ברמה כזו שאני כבר לא באמת מאמינה לרוב דברים שנאמרים, וקצת עצוב לי. קצת מתגעגעת לתמימות שלי של פעם. 

מעניין אותי לשמוע איך זה אצלכם. האם גם אתם חושבים כמה פעמים לפני שאתם אומרים או כותבים משהו כי אתם מרגישים אחראים על המילים שלכם?

האם גם לכם קשה כאשר אנשים אומרים דבר ומייד אחרי כן את היפוכו בלי להניד עפעף?

מה ערכה של מילה בעיניכם?

כיתבו פוסט בנושא מכל זווית שנראית לכם מתאימה, וקשרו אותה למדור השרביט החם באמצעות התגובות כפי שמוסבר בפוסט הזה

כתיבה מהנה. 

הציטוט מיוחד ל Abigail Roux ומופיע באתר הזה


הפופולריים מכל הזמנים