אוקטובר 20, 2023

הנושא החם - אפקט ביידן על המלחמה / עורך קנקן

 מוטי הכין מבעוד מועד נושא שרביט חם מגניב, האמור היה להיות מתוזמן לשבוע זה, כאשר אף אחד מאיתנו לא דימיין את האמור לקרות. מבלי לעשות ספויילר מדובר בנושא בעל אופי אפוקליפטי, שאיננו קשור למאורעות ימים אלה. בכל אופן מקווה שמלחמת שמחת תורה 2023 לא תוביל אותנו אליו בעתיד. אבל במלחמה הארורה הזו, אי אפשר להתחמק מההשפעה הפיזית והנפשית על כולנו ובמילא בבלוגיה שלנו, בימים אלה הנכתב רובו ככולו קשור במידה זו או אחרת במלחמה. וגם אם בלוגרים מעטים מביאים רשומות שאינן קשורות, הם פותחים בהתנצלות - שהנכתב הוא סוג של אסקפיזם. ולמרות שרבות הרשומות שנכתבו בהקשר זה או אחר למלחמה, בשלב מסויים הבלוגרים (מסיבותיהם) הפסיקו לשייך את הרשומות האלו לנושא השרביט החם הקודם. סימן שהגיע הזמן לשנות את נושא השרביט.

אז הנושא החם השבוע קשור גם הוא במלחמה : "אפקט ביידן - לאן יוביל את המלחמה"?

קריקטורה של מישל קישקא


בשיח הציבורי ניתן היה להבחין במחלוקת גם בעניין זה. שהוגדר בלשון ציורית בשאלה האם החיבוק של ביידן הוא "חיבוק טוב" או "חיבוק דוב". או כמה "גזר" או "דבש" וכמה "שוט" או "עוקץ" גלומים בתמיכה האמריקאית הנדיבה שמגיש לנו ביידן ואשר כמוה לא היתה אי פעם בהיסטוריה של היחסים בין שתי המדינות, ככלל ובעיתות מלחמה, בפרט. 

באיזו מידה מדובר בברית הגנה בפני מלחמה רב זירתית ובאיזו מידה מדובר בהתערבות והצבת מגבלות על עצמאות החלטות הקבינטים המדיניים (המצומצם והמורחב) ועל צה"ל? 

האם המגבלות הקשורות בפרשנות על "הומניטריות" חד/דו צדדית, יאריכו את משך המלחמה הארורה הזו על כל היבטיה ואולי יביאו לדישדוש וימנעו את השגת מטרות המלחמה שהגדיר הקבינט המדיני? ומה תיהיה השפעתן על גורל האזרחים והחיילים החטופים שלנו?

ביידן חזר והדגיש שאופן התנהלות המלחמה חייב לקחת בחשבון את היום שאחרי. מה תהיה הישות שתנהל את עזה לאחר "חיסול" שלטון החמאס, או במילים מפורשות, על פי ביידן - יישום עיקרון הפרדה בין שתי מדינות לשני העמים והגדרת גבולות פיזיים, שלא היו קיימים עד כה.

הנכם מוזמנים לשתף את דעתכם בנושא השרביט, בפוסט או בתגובות כאן (ניתן גם לקשר פוסטים שכבר נכתבו בנושא זה בדיעבד).

ואל תשכחו: (1) לקשר ברשומה שלכם לפוסט זה, המציג את הנושא החם וכן (2) לקשר את הרשומה שלכם למדור - בתיבת התגובות למטה.

 



פוסטים חמים



הפופולריים מכל הזמנים