דצמבר 15, 2023

הנושא החם - התקשורת שמדווחת על המלחמה / עורך טליק חרובי

 בזמן כתיבת הפוסט המלחמה נכנסה ליומה ה67, ללא ספק המלחמה הארוכה ביותר בתולדות המדינה וסופה לא נראה באופק.

מה שמטריד קצת יותר אלה הדיווחים של הכתבים הצבאיים והפרשנים האין סופיים שכבר ימים רבים חוזרים על מנטרות שחוקות ונדמה שהם בעיקר משרתים נארטיב צבאי ופחות מביאות ידיעות על מה שבאמת קורה.

ופוליטיקאים מצהירים הצהרות לוחמניות שלא בטוח שנוכל בכלל לעמוד בהן.

כבר ימים רבים הכתבים הצבאיים מדווחים שהושגה שליטה על צפון הרצועה ועדיין בצפון הרצועה חיילים נהרגים לא עלינו ונפצעים. מנסים לצייר לנו תמונה שהחמאס נשבר ומראים לנו חבורות של אנשים ערומים למחצה מרימים ידיים ונכנעים ואח"כ בכלל מסתבר שחלקם הגדול הם אזרחים וביניהם יש כמה חמאסניקים.

מתארים קרבות בסג'עייה ובג'בלייה ,מפארים את הלוחמים המסורים ואת הקצינים הגיבורים שמחרפים את נפשם בצדק, אבל הדיווחים האלה חוזרים על עצמם יום אחרי יום, בשבועות האחרונים ולא ממש נראה שאנחנו מתקדמים שמעל מרחף צילה של ארה"ב שמאיימת להפסיק את הלחימה בלי שהשגנו את כל המטרות.

אין לי טענות לצבא,להיפך אני חושב, שבתנאים בהם הם נלחמים בשטחים בנויים הם עושים הכי טוב שהם יכולים. הטענה שלי היא לדוברי הצבא ולכתבים שמדבררים את הצבא כאילו הם חלק ממנו והם קצת שכחו את תפקידם.

לסיום  אספר אנקדוטה שתאיר בקטנה את ההצהרות של דובר צה"ל.

בנר ראשון של חנוכה  הודלק נר עם מפקד חטיבת השריון 188 שלוחמת בעוז בעזה ונאמר שהנר והדגל שהתנוסס בראשו של תל עפר נמצאים במקום שהייתה כיכר פלסטין הזכורה לרע.

כמה ימים אח"כ הצטלמה שם הכתבת המדינית של ערוץ 12 דנה וייס, באייטם חדשות עם קסדה ואפוד כראוי. ואז מסתבר שזו לא כיכר פלסטין. זו כיכר צפונית לה, כמה ק"מ צפונה. גם כיכר פלסטין המקורית נכבשה, אבל הארועים נערכו בכיכר אחרת שבטעות חשבו אותה לכיכר המרכזית של עזה. אז אני לא חושב שהדבר נעשה במכוון, ודאי הייתה טעות, אבל לדעתי זה סמל לדיווחים על דברים שלכאורה קורים ועדיין לא לגמרי.כך במשך שבועות אנחנו בסוג'אעיה ובג'בליה ואנחנו מכים באוייב, אבל לצער כולנו עוד לא השתלטנו על המקומות האלה, כדי לדווח שצפון הרצועה נקייה ממחבלי חמאס.

האם אתם מאמינים לכל מה שמדווח בתקשורת? האם אתם קוראים או מאזינים לדעות אחרות ממה שנאמר באולפנים? האם אתם לוקחים בערבון מוגבל את הנאמר מפי דובר צהל? בלי קשר להיות המלחמה הזאת צודקת וחשובה לקיומה של מדינת ישראל אחרי ה7 באוקטובר.

זהו הנושא החם, אשמח שתקשרו את הפוסטים שלכם לפוסט הזה ובמקביל לתיבת התגובות במדור שרביט החם.

הנושאים החמים

1. התקשורת שמדווחת על המלחמה / אריק בנדק חביב

2. התקשורת שמדווחתעל המלחמה / עדי אדלר


הפופולריים מכל הזמנים