פברואר 24, 2023

השרביט החם - האם הישראלים יקבלו משטר דיקטטורי? / עורך קנקן

 האם ניאו-דיקטטורה כמו בהונגריה, בפולין, ובטורקיה תוכל לקום גם במדינת ישראל בעקבות "ההפיכה החוקתית"? 

 רבים הם האומרים שה-DNA של הישראלים שנולדו לדמוקרטיה - שונה ! ולכן הוא לא יאפשר הפיכת המשטר הדמוקרטי שלנו למשטר אוטוקרטי דיקטטורי. האם אכן זה כך?

מחקר של קבוצת מידגם בין השנים 1963 - 1996 העלה כי מחצית בני 18 בעד דיקטטורה.


יש האומרים שבהפיכה החוקתית המתרחשת כיום מתקיימים כל הסממנים המובילים לביטול הפרדת הרשויות ולעריצות דיקטטורית שתתבטא בכל תחומי החיים. האם אנחנו בדרך לשם?
 
על פי המסתמן, לקואליציה אין שום כוונה אמיתית לסגת מבליץ החקיקה. אם כך ברור שמהכנסת, מכוח יחסי הקואליציה/אופוזיציה לא תבוא הישועה. מדברים על פשרה לכאורה, אך נכון לעכשיו נראה שלקואליציה אין שום כוונה לערוך שינויים מהותיים, למעט אולי כמה שינויים קוסמטיים (שמכנים אותם "פשרה"), ושלמעשה לא ישנו את תוצאות ההפיכה המשטרית.  

אם כך האם אפשר לצפות שההתנגדות תבוא מלמטה ממרבית ציבור האזרחים (על פי הסקרים) מהשמאל, המרכז והימין הממלכתי/ליברלי? האם הציבור הזה יהווה כוח לחץ מחוץ לכנסת לעצירת תהליך ההתקדמות לקראת דיקטטורה? 
האם הציבור הזה יוכל להישאר אדיש להתמוטטות כלכלית ובטחונית של ישראל בעקבות "הרפורמה" של המשולש בנימין נתניהו- יריב לוין - שמחה רוטמן (בתמיכת חבר המריונטות שלהם בסיעת הליכוד)? 

ואולי המשולש הזה מאמין שהובלה (מכוונת) לקראת מימוש האיומים הבטחוניים על קיומה של מדינת ישראל, הוא זה שלמעשה יאחד את העם? 

האם הפריווילגים המשתמטים משירות צבאי והמחוברים לאשכי השלטון - יכולים לסמוך על כך שכל "חוטבי העצים ושואבי המים" ישארו ויילחמו למענם בחירוף נפש תמורת התפילות בכויללים (אליבא דמויישה גפני)? ומה אפשר לצפות מחמישית אזרחי המדינה הערבים, כשלחוק הלאום יצטרפו חוקי ניטרול הרשות השופטת? ובכלל, האם מורשת ה"אנחנו" הופכת יותר ויותר ל"אני" בחברה הישראלית?

לאן על פי דעתכם "ההרפתקאה" השילטונית המשסעת את העם תוביל את מדינת ישראל?
זה הנושא החם השבוע. הינכם מוזמנים לכתוב רשומה בנושא ואל תשכחו לקשר את הרשומה למדור השרביט החם באמצעות תיבת התגובות.

רשימת הפוסטים החמים




4. הפוגרום, המהפכה ומה שביניהם /  אביעד קליינברג



הפופולריים מכל הזמנים