ספטמבר 08, 2023

הנושא החם - איך ייראה העתיד שלנו? / עורך מוטי אורגד

 יש אנשים הטוענים שהמקצוע שלהם הוא "עתידנות" - הם עוסקים בחיזוי העתיד, באופן מדעי.
יש כאלה שמצליחים לחזות את העתיד בצורה יותר אינטואיטיבית (או שרלטנית) - הם קוראים אותו בכף היד, בקפה, בקלפים או בכדור בדולח.

אבל אני לא יודע לחזות את העתיד. קראתי במקרה היום רשומה שכתבתי בתחילת 2020 ובה סיכמתי את העשור הקודם 2010-2019. ברשומה הזאת תכננתי תכניות לנסיעות בחו"ל בשנים הקרובות - לא חשבתי שמגיפת הקורונה (שכבר הייתה ידועה בזמן כתיבת הרשומה) תשנה את העולם כמו שהיא שינתה.

אני כנראה לא היחיד שלא יודע לחזות את העתיד.  הרבה פעמים אני מופתע או משועשע מספרי מדע בדיוני ומסרטים ישנים החוזים את העתיד באופן לא מדויק. לדוגאמא בספר "עריצה היא הלבנה" רוברט היינלין כותב על עתיד בו בני אדם גרים על הירח ויש להם טכנולוגיות מאוד מתקדמות, אבל בעתיד הזה הנשים הן עקרות בית.

בסרט השני בסדרת "בחזרה לעתיד" מרטי מקפליי נוסע לעתיד הרחוק -  שנת 2015. העולם מלא במכוניות וסקייטבורדים מעופפים, פרסומות הולוגרמה ברחובות ואופנה מאוד מוזרה, אבל מצד שני יש עיתונים מודפסים, שימוש רב בפקס ואף אחד לא מסתובב עם טלפון סלולארי.

ובכל זאת, האם אנחנו יכולים לפחות לנחש מה יהיה בעתיד שלנו? מוזמנים לכתוב רשומה עם כמה תחזיות לעתיד (הקרוב או הרחוק כרצונכם). 

אל תשכחו (1) לקשר את הרשומה שלכם לפוסט זה המציג את הנושא החם וכן (2) לקשר את הרשומה שלכם למדור בתיבת התגובות למטה.


הפוסטים החמים

1.  איך יראה העתיד? / עדי אדלר
3. מחר, אולי נפליגה בספינות / אריק בנדק חביב

הפופולריים מכל הזמנים