יוני 26, 2026

הנושא החם - החופש הגדול / עורך מוטי אורגד

 החלטתי לקחת פסק זמן קצר מאקטואליה, פוליטיקה ושאר מרעין בישין ולבקש מכם לכתוב על החופש הגדול.

החופש הגדול בחטיבות הביניים והתיכונים התחיל לפני שבוע, החופש הגדול בגנים ובבתי הספר היסודיים יתחיל בשבוע הבא.

באופן אישי אין לי ילדים שיצאו לחופשה וכך גם לרבים מהבלוגרים הנוהגים לכתוב לנושא החם. אבל לחלקנו יש נכדים היוצאים לחופשה ואולי עוד ילדים במשפחה.

האם החופש הגדול משנה משהו בשגרת חייכם? אם כן, האם  יש לכם תכניות לחופש הזה? ואם לא, אתם יכולים לכתוב על הימים בהם לחופש הזה הייתה משמעות.

כתבו רשומה בנושא ואל תשכחו לכלול בה קישור לנושא חם זה במדור וגם לקשר אותה למדור דרך תיבת התגובות למטה.




יוני 19, 2026

הנושא החם - תשלומי הורים על ילדיהם לאחר צבא / עורך טליק חרובי

מתי מפסיקים הורים לשלם על ילדיהם שכבר אחרי צבא לטלפון סלולרי, קופת חולים ועוד כהנה וכהנה?

מן המפורסמות הוא שבעידן חבילות הסלולר, משפחה עושה דיל לכמה מכשירי טלפון ומקבלת הנחה, או משלמת דמי חבר בקופת חולים כשהם ילדים צעירים ופשוט ממשיכים להיות תחת חסותם גם כשהם משתחררים מהצבא ועומדים ברשות עצמם.

לנו  3 ילדים , שניים מהם ( 32 ו- 29 ) עדיין גרים איתנו ובן ה-31 נשוי עם ילד וגר בנפרד עם אישתו.
אבל, על שלושת הילדים אני משלם טלפון סלולרי במסגרת דיל משפחתי ישן. זה לא הרבה כסף ועדיין.
על הילד הצעיר אני עדיין משלם קופת חולים. על 2 הגדולים כבר לא.
השניים שגרים בבית לא משתתפים בחשבונות וגם לא עולה על דעתי לבקש. מצבנו טוב ומעדיפים שיחסכו את הכסף לעצמם
אבל הם עוזרים כל אחד בדרכו בעניני הבית.

ואני לא מדבר על דברים טריוויאלים של קניה קצת יותר גדולה של אוכל שכשמבשלים או מפרישים מעשר בקופסאות פלסטיק כמעט כמו כל בית בישראל.

איך זה אצלכם?

כיתבו רשומה בנושא ואל תשכחו לכלול בה קישור לפוסט נושא חם זה  וגם לקשר אותה למדור השרביט החם דרך תיבת התגובות למטה

הקישור הכפול הכרחי לקבלת קרדיט לכותבים בנושא החם בגוף הפוסט





יוני 12, 2026

הנושא החם - מלחמה קצרה / עורך מוטי אורגד

 אמנם אנחנו במלחמה כבר יותר משנתיים וחצי, אבל גובה הלהבות במלחמה משתנה מפעם לפעם.

ביום ראשון בערב וביום שני בבוקר חווינו שוב מתקפות טילים והתראות ואזעקות ברוב הארץ.

מה בעצם קרה? אמרנו שאם חיזבאללה יירה על יישובים ישראליים (ולא רק על חיילים ישראליים שזה כנראה בסדר) נירה על ביירות. איראן הודיעו שאם נירה על ביירות הם יירו עלינו. אמרנו שאם הם יירו עלינו נירה בחזרה.

חיזבאללה ירו על ישובים, תקפנו בבירות, איראן ירו עלינו, ירינו עליהם וטראמפ עצר הכל.

איפה אנו עומדים כעת? קשה מאוד לדעת. הדברים יכולים להשתנות כל רגע, אבל אני מניח מה שקרה השבוע הזכיר לכולנו שאנחנו עדיין במלחמה עם איראן.

מה דעתכם על מה שקרה ומה שיקרה? איך הרגשתם בימים ראשון ושני? ואיך כעת?  והאם יש לכם הימורים מה יקרה הלאה?

כתבו רשומה בנושא ואל תשכחו לכלול בה קישור למדור ולקשר אותה למדור דרך התגובות למטה

נא להאזין לגרסת השיר בקליפ עד לסופו המפתיע:

נ.ב. (קנקן)

וה-AI של פרפרים הציע גם את השיר הבא. חייב להודות - בחירה מצויינת:



הפופולריים מכל הזמנים