מאי 24, 2024

הנושא החם - מתכון אחד / עורך טליק חרובי

 אני אוהב לבשל, בעיקר לארוחת שבת. לא, אני לא טבח מקצועי, אבל יש לי כמה מתכונים שבני הבית אוהבים ואני מכין אותם, משתדל לגוון וגם מנסה ללמוד דברים חדשים ולעשותם.

אז הנה מתכון אחד שלי:

קציצות ברוטב עגבניות כהתחלה ל 7 אנשים

לקציצות:

בשר טחון כמובן 

בצל אחד שאני חותך אותו דק דק

פלפל חריף שאני קוצץ דק או מגרר בפומפיה

מלח, נפלפל שחור, זעתר, תבלין לקציצות, ביצה אחת ופירורי לחם.

בקערה מערבב הכל לעיסה ונותן לה לנוח.

בסיר אני מתחיל לעשות את הרוטב:

קוצץ בצל, 4 שיני שום, חצי פלפל שחור ומטגן על אש קטנה עד שהבצל נהיה שקוף

מוסיף 3 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות

מוסיף 3 גבעולים עם העלים של סלר י+ חתיכה לא גדולה של שורש סלרי חתוכה לקוביות קטנות

לפעמים מוסיף פטרוזיליה.

מוסיף כף כורכום, פלפל שחור במידה, זעתר, כף לימון כבוש וכף אריסה. מערבב כל הזמן.

כשהכל הופך עיסה מוסיף כף מלח, טועם ומתקן טעמים.

מוסיף 2 וחצי כוסות מים ומביא לרתיחה.


חוזר לקציצות, יוצר מהעיסה קציצות בגודל בינוני.

צורב אותם במחבת וכשהם צרובות מספיק מסדר אותן בסיר ונותן לסיר להתבשל אחרי הרתיחה על אש קטנה כחצי שעה.

בעבר השתמשתי ברסק עגבניות מקופסה או בעגבניות חתוכות  מקופסה כתוספת 

והפסקתי לעשות זאת,לדעתי יותר טעים כמו שאני עושה.


אני מזמין אתכם לכתוב מתכון אחד שאתם עושים בצורה טובה ובני ביתכם, או חבריכם נהנים ממנו.

כתבו את המתכון המועדף עליכם וקשרו אותו לפוסט הזה ובמסגרת התגובות של הנושא החם.

בתיאבון


הכותבים

1.  אריק בנדק חביב

2.  מוטי אור

3.  עדי אדלר

4.  אמפירטי

5.  n_lee


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים