יולי 08, 2022

מדור השרביט החם - אוּפְּס😱!

 נושא המדור השרביט החם השבוע הוא תקלות. קלקולים שאנחנו עצמנו גרמנו להם בטעות. 

אני מניחה, שלכל אחד מאיתנו יש זכרונות (חלקם מרים יותר וחלקם מצחיקים יותר) של דברים שעשינו שגרמו לתקלה - בין אם טכנית ובין אם ביחסים עם אחרים. 

הרעיון עלה לי בעקבות תקלה שגרמתי לה בטלפון של T - שלהגנתי אומר שהיא קרתה כאשר ניסיתי לפתור תקלה קיימת, שעד עכשיו לא ברור לי מה היה המקור שלה (ולכן - כאשת מחשבים עם פז"מ - אני לא בטוחה שהיא לא תחזור על עצמה).

אני ידועה כפותרת העניינים הטכניים במשפחה ובקרב כל החברים, ובדרך כלל כולם פונים אלי עם שאלות, בקשות ובעיות הקשורות לטלפון, למחשב וכדומה.

במקרה של הטלפון של T, משהו קרה לפני כמה חודשים (ורק עכשיו שמנו לב) שגרם לכך שפגישות (ואחר כך התברר שגם אנשי קשר) שהוא הגדיר בטלפון באפליקציות של לוח השנה (ושל אנשי הקשר) שמקושרים לחשבון הגוגל שלו, לא הסתנכרנו ולא התעדכנו לחשבון הגוגל שלו באמת. כלומר, הם לא הופיעו במחשב תחת לוח השנה ואנשי הקשר של גוגל, והם לא הופיעו תחת חשבון הגוגל שלו שמוגדר גם אצלי בטלפון. 

כשבדקתי את הגדרות סנכרון הגוגל שלו בטלפון, ראיתי שהסינכרון האחרון בוצע באפריל השנה, אבל כמה שניסיתי לגרום לו לסנכרן כעת ידנית - זה לא עבד. עד עכשיו לא ברור לי למה.

הטעות שלי היתה כמובן שלא עשיתי קודם כל ייצוא או גיבוי כלשהו למה שהיה לו בטלפון לפני שניסיתי לתקן בכל מיני דרכים. ברור שאכלתי את עצמי אחר כך וגם הוא אכל לי את הראש לא מעט. 

מה עשיתי? מחקתי את חשבון הגוגל שלו מהטלפון ואז הגדרתי אותו מחדש. כמו שנאמר : אוּפְּס!  או אם לצטט את ג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה" : BIG MISTAKE!

אמנם ה"תקלה" תוקנה, ומאותו הרגע נראה שהתחיל שוב הסנכרון בין הטלפון לשאר המכשירים המוגדרים עם חשבון הגוגל שלו. אבל. כל הפגישות ואנשי הקשר שהיו מוגדרים רק בטלפון שלו נעלמו. מאות אנשי קשר, התברר. אנשי מקצוע ולקוחות ועמיתים ו....מי יודע? 

שמעתי ממנו אמירות כמו "זהו, אני לא יכול לעבוד יותר!" אפשר לדמיין את השאר. 

את ה"אוּפְּס" אני זוכרת (ולא לטובה) מהתקופה שעבדתי במקום עבודתי האחרון, כאשר עובד אחד בצוות שלי ביצע איזו פעולת שידרוג שלא הצליחה בלי לגבות לפני כן את המצב הקיים. ושמענו ממנו כזה "אוּפְּס" קטן שעלה לנו בלילות לבנים והרבה עבודה. 

מי שמכיר אותי מבין מיד שהתקלה הזאת הדירה שינה מעיני (בנוסף לג'ט לג) עד שעלה לי רעיון לשלוף מתהום נשיית המגירה את הטלפון הישן של T ולנסות לייצא משם את כל אנשי הקשר לפני שהוא מספיק להסתנכרן מחדש.....שלחתי את הקובץ המיוצא אל T ו.........הוא אכן הודיע לי שכל האבידות נמצאו. פיווו! נשמתי לרווחה. אבל כמובן שלא כל התקלות מסתיימות כך.

אז..........האם גם אתם גרמתם אי פעם לתקלה כזאת, שגם גרמה לשיבוש וגם הרגיזה מישהו מאד? 

כיתבו פוסט בנושא וקשרו אותו למדור השרביט החם באמצעות התגובות כפי שהסברתי בפוסט הזה

כתיבה מהנה

@כל הזכויות שמורות לאתר publicdomainvectors.org


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים