אוקטובר 14, 2022

מדור השרביט החם - מערכות יחסים רב תרבותיות

 בעקבות הפוסט הזה של N_lee לפני כמה שבועות העלתה הבלוגרית  catededur את הרעיון הנפלא להציע במדור השרביט החם את הנושא אודות מערכות יחסים בין בני זוג מרקעים שונים, תרבויות שונות, דתות שונות ואפילו מעמדות שונים.

בפוסט של N_lee הוזכרו בעיקר מערכות יחסים בין יהודים למוסלמים או נוצרים אבל catededur הרחיבה את המבט גם למערכות יחסים, לדוגמא, בין פרופסור לבין נהגת אוטובוס. 

הנושא הזה מרתק אותי וגם - בעבודתי עם אנשים - מעסיק אותי לעיתים לא מעט. 

היתה לי מתאמנת בעלת מקצוע חופשי ותואר שני, שבפרק ב' שלה יצרה זוגיות עם טכנאי, שהיא הגדירה כ"איש פשוט". רבות שמעתי ממנה תלונות על ה"פשטות" שלו ושל חבריו. מצד שני הזוגיות איתו היתה נהדרת, והאמת שהיא קיבלה ממנו תמיכה ואהבה הרבה יותר ממה שנהגה לקבל מהגרוש שלה, לו היתה נשואה שנים רבות ואיתו הקימה משפחה. 

לפני שנים חברה שלי, אשת מחשבים ובעלת תואר אקדמי, התאהבה בשיפוצניק. לכאורה לא היה ביניהם הרבה מן המשותף, אבל האהבה הזאת החזיקה הרבה מאד שנים, ומה שהפריד ביניהם בסופו של דבר לא היה קשור להבדלי התרבות או המעמד או ההשכלה ביניהם. 

מצד שני רבים יאמרו שלאורך זמן, הבדלים גדולים מדי ברקע, בתרבות, בהשכלה או במעמד (שלא לדבר על לאום או דת) בין בני זוג בכל זאת יחבלו ביחסים.

אז מה החוויה שלכם בנושא הזה? מה דעתכם? 

האם היו לכם או לאנשים סביבכם מערכות יחסים מולטי-קולטורליות שכאלה ואם כן - האם יש מסקנות? 

כתבו פוסט בנושא וקשרו אותו למדור השרביט החם באמצעות התגובות כפי שהסברתי כאן.

וכולכם מוזמנים להמשיך להציע לי נושאים למדור, אם דרך התגובות או ישירות דרך המייל לכתובת hwparparim@gmail.com. 

כתיבה מהנה. 

@כל הזכויות לתמונה שמורות לאתר expatherapy4u.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים