מרץ 31, 2023

נושא השבוע - המלצות על אוכל רחוב / עורך טליק חרובי

  אני אדם שאוהב לאכול. בילדותי אוכל לא היה עניין מרכזי אצלנו בבית, אכלו כי היה צריך והתפריט היה די משעמם. אימי ז"ל לא בישלה, אבי היה עסוק בפרנסה ואימי השתדלה לעשות כמיטב יכולתה בסוגיה הזאת ואפילו ביקשה מסבתי שגם לא בישלה אבל הייתה לה מבשלת שתשנע לה אוכל מתל אביב.

סבתא הייתה רופאה חשובה בקופת חולים כללית והקריירה שלה איפשרה לה להחזיק מבשלת ונהג צמוד שניתן לה על ידי קופת חולים וכך הייתה יכולה לעזור לאמא.

לא בזה רציתי לעסוק, אלא רק לתת רקע.

למסעדות מיעטנו ללכת, זה לא נראה לנו בילוי בזמנו. ואוכל רחוב התבטא במנת פלפל פעם בשבוע, כשהיינו מסיימים פעולה בתנועה המאוחדת, שהקן שלה היה במרכז העיר ירושלים.

מאז , הידע שלי בתחום והאהבה שלי לאוכל רחוב התפתחו וגדלו ואני מחשיב עצמי לידען לא קטן בתחום.

לפני שאזמין אתכם לכתוב את המלצותיכם לאוכל רחוב, אתן כמה המלצות  למקומות שאחריהם תלקקו את האצבעות:

הראשון הוא "השקשוקה של יששכר" ברח היוזמים 1 באור יהודה. שקשוקה שנעשית בעת ההזמנה, מונחת על בגט טרי. אפשר למרוח את הבגט בסלט חצילים, חומוס, טחינה או צירש'י חריף למיטיבי לכת ולשבת במרפסת של המקום ולאכול.(התשלום רק במזומן)

המקום השני הוא  הסנדוויץ הטוניסאי  של חיים בוקובזה בשוק רמלה.  מחנים את האוטו בחניון של שוק רמלה,נכנסים רגלית לשוק וכ- 10 מטר אחרי הכניסה בצד ימין, יש מקום קטנטן עם 4 שולחנות וסנדוויץ טוניסאי אלוהי.

כשתצאו משם אם תפנו ימינה ובתחילת השוק תפנו שמאלה תגיעו אחרי כמה מטרים לדוכן בורקס. יש שם מבחר גדול של בורקס בו כל אחד ימצא את הבורקס עם המילוי שמתאים לו,אני מעדיף בורקס תורכי עם גבינה וביצה שמכניסים לתוך הבורקס. הפצפוץ כשאתה,אוכל את הבורקס נשמע למרחוק

המקום השלישי שמו "מוטאפק" והוא נמצא ברח סלמה 110 בתל אביב והוא נותן מנה של שווארמה או דונר תורכי שימלא אתכם לכמה שעות טובות .

אם תצאו ממוטפאק ותלכו על סלמה מערבה ( בעיקר,כי הוא חד סטרי לנסיעה מערבה..) תגיעו לאל קאלחה,בסלמה 3 חומוסיה מצויינת ומומלצת מאוד.

חומוס מצויין נוסף נמצא ברח יהודה הלוי 93 פינת נחמני, שם נמצא חומוס חמודי שהוא נפלא בפני עצמו

בירושלים יש מקומות מצויינים לחומוס, אמליץ על שני מקומות:

חומוס נזמי או חומוס ערפת כפי שהוא מוכר יותר בקרב חובבי החומוס, בשוק הצורפים ברובע המוסלמי של העיר העתיקה( לא להגיע ביום שישי כי מפוצץ)

וחומוס פינתי במרכז ירושלים.

בחיפה תמצאו את פלפל הזקנים, פלפל מהמעלה הראשונה ברח הואדי 18 בואדי ניסנס שהוא אזור שוקק אוכל רחוב.

שיא הביקור בחיפה מבחינת אוכל רחוב יהיה אם תגיעו לסנדוויץ בר ברכה ברח שבתאי לוי 12 ותתנו לגב' ברכה להרכיב בשבילכם סנדוויץ חלומי שספק אם תוכלו לסיים אותו.

והמלצה על מסעדה אחת : אם תגיעו לנתניהו כנסו לשוק לרח היהלום 5, שם תמצאו את "פינוקי האוכל של כרמל". מסעדת שוק טריפוליטאית, שאין כמוה בעולם!

אשמח אם תשתפו את המלצותיכם ואת ההעדפות שלכם בתחום.

אל תשכחו לקשר את הפוסט בתיבת התגובות.


הפוסטים החמים

1. אוכל רחוב? / עדי אדלר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים