אפריל 28, 2023

האם אתם בעד או נגד פדרציה בישראל? / עורך טליק חרובי



ימים קשים ומורכבים עוברים על כולנו בעת הזאת.

חלקנו תומך ברפורמה שעשויה להביא עלינו דיקטטורה מלא מלא

וחלקנו מתנגדים לה.

אני רוצה להציע כאן אלטרנטיבה שכבר מדוברת ויכולה לתת פתרון למצוקה של כולנו.

אני מציע להקים פדרציה.

בוא נבדוק ביחד את ההגדרה של הדבר הזה:

פדרציה היא מדינה שמורכבת מברית של מדינות שכל אחת מהן שומרת על עצמאותה בעניני פנים, אך הענינים הכלליים כגון, מדיניות חוץ, צבא, מכס וכו' הם בסמכות השלטון המרכזי.

ארצות הברית, ברית המועצות לשעבר, גרמניה, קנדה ושוייץ הן פדרציות.

איך עושים את זה? ראשית מקימים צוות חשיבה שמורכב מכל נציגי האוכלוסיות המגוונות בישראל:

חילונים, חרדים, דתייים מהציונות הדתית, ערבים ומזרחים שומרי מסורת.

הם ישבו , ימפו את הצרכים של כל אוכלוסיה ויגדירו מה הכי טוב לאוכלוסייתם.

ברור לי,שזה לא תהליך קצר, ברור לי שאין לי הפעוט את כל התשובות לשאלות שיעלו גם כאן מן הסתם.

אבל בחזון שלי, בסוף יווצרו על השטח הלא גדול של מדינת ישראל, כמה מדינות שכל אחת תנהל את חייה כרצונה ומעליה בעזרת נציגים נבחרים ינוהל צבא שיגן על המדינה, מערכת משפט שתתערב כמה שפחות בבתי המשפט של מדינות הפדרציה השונות ומדיניות חוץ אותה תקבע הממשלה שתיבחר מנציגים שיגיעו מהפדרציה.

לכל מדינה יהיו חוקים שהיא תחליט עליהם , מערכת מיסוי נפרדת ושאר סמכויות שלטוניות שבדרך כלל מניעים כלכלת מדינה ומוסדותיה.

זה אולי נשמע כרגע הזוי משהו לא הגיוני ובעיקר רחוק.

אבל זה יכול להיות פתרון הוגן למחלוקות שכרגע לא ניתנות לגישור ופותרות בעיה של שנאה שיכולה להביא למלחמת אזרחים.

אשמח לשמוע דעות נוספות של הבלוגרים היקרים על המחשבה הזאת.

ואל תשכחו להוסיף קישור לרשומות שלכם בתיבת התגובות!

רשימת הפוסטים בנושא החם

1. קנטונים עלייך ישראל / אריק בנדק חביב

2. האם בעד או נגד פדרציה בישראל / עדי אדלר

3. בעד או נגד פדרציה בישראל / מוטי אור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים