אוגוסט 18, 2023

הנושא החם - ימי הרדיו ועימות בין זמרים / עורך טליק חרובי

הותיקים כאן ודאי זוכרים שבשנות ה60 של המאה הקודמת היו ברדיו, קול ישראל יש לומר, פריחה של תוכניות מוזיקה, לכל סוגיה אגב (טוב מזרחית קצת פחות בעת ההיא...)

בשבתות התקיים החידון המוזיקלי שהורי היו מכורים לו והשתתפו בו בפועל, אני זוכר שלקראת סיבוב הגמר של אחת התוכניות הקבוצה בה הורי היו חברים יצאה לסוף שבוע ביחד, אם אני זוכר נכון במכמורת, כדי לרכז את מיטב המוחות לקראת השידור החי בו השתתפו פיזית.

אני לא זוכר איך זה נעשה גם לא זוכר יותר מידי פרטים אבל אני זוכר את התשוקה.
לנו הילדים היו תחרויות אחרות, הבולטת מביניהן אז הייתה תוכנית ראש בראש בין 2 אמנים. המגיש היה מכריז על שמות שני האמנים והמעריצים היו צריכים לשלוח גלויות עם שם האמן המועדף. בתחנה היו אמורים לספור את הגלויות שהגיעו ,להכריז על המנצח ולשדר את מיטב שיריו.

לימים נודע לי שלא מיניי ולא מקצתיי.
לקול ישראל היו מגיעים שקים מלאים בגלויות, אבל לא היה כח אדם מספיק לקרוא את כולן. ולכן נבחרו באקראי 10-20 גלויות ולפי זה נקבע המנצח.

מעריצי קליף ריצ'רד המיתולוגי החנון, נלחמו במעריצי מלך הפרוע אלביס פרסלי, שאגב ב- 16.8 מלאו 46 שנים ללכתו.
מעריצי "החיפושיות" התחרו נגד מעריצי "האבנים המתגלגלות" וכו 'וכו'

אבל הקרב הגדול באמת התקיים בין מעריצי יהורם גאון, ילד טוב מירושלים, לבין מעריצי ה"פושטק" אריק איינשטיין מתל אביב. וכנראה בגלל שקול ישראל שכנה בירושלים, יהורם גאון ניצח את אריק איינשטיין.
והתקיימו גם תחרות בין מעריצי שושנה דמארי לבין יפה ירקוני. בין מעריצי ירדנה ארזי לבין עפרה חזה...


כתבו פוסט מי היה המוזיקאי המועדף עליכם מבין הצמדים המוזכרים. ואם הייתם מעמידים  כיום 2 זמרים/זמרות האחד מול השני, את מי הייתם מעדיפים?

ואל תשכחו לשייך את הפוסט לשרביט החם ובמקביל לא לשכוח להכניס הפניה לפוסט שלכם בתיבת התגובות למטה


הפוסטים החמים

1. מי נגד מי / אריק בנדק חביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים