יוני 02, 2023

הנושא החם - היחס שלנו לדת / עורך מוטי אורגד

 adiad פרסמה בבלוג שלה רשומה בנושא "האם יש לך אורח חיים דתי?"  לפי המלצת כתיבה יומית של WORDPRESS.

הנושא הזה בישראל הוא מעניין. כפי שכתבתי לה בתגובה, יש בישראל הבחנה עקרונית בין "חילוניים", "מסורתיים", "דתיים" ו-"חרדים", אבל למעשה יש קשת מאוד רחבה ולדעתי אף אחד לא מקיים את כל מצוות ומנהגי הדת במלואם.

אני יכול גם להוסיף שאת שתי הקבוצות האחרונות - דתיים וחרדים - אנו לרוב מזהים לפי לבושם (או פריטי לבוש מסוימים), אבל לא כל מי שחובש כיפה הוא באמת דתי ולא כל מי שאינו חובש כיפה (או מי שלובשת מכנסיים) אינו בהכרח לא דתי.

אני לדוגמא אתאיסט. אני לא מאמין בקיומו של אלוהים. יחד עם זאת אני מכבד את המאמינים ואת אמונתם ומקיים חלק מהמצוות היהודיות - הדוגמאות הבולטות הן שאני צם ביום כיפור (אם כי בשנים האחרונות אני שותה מעט מים במהלך הצום) ולא אוכל חמץ בפסח. אני גם לא  אוכל אוכל שהוא ממש לא כשר, אבל זה קשור גם לעובדת היותי טבעוני...


מה היחס שלכם לדת? איזה מצוות אתם מקיימים? איזה אתם לא מסוגלים להבין? מה היחס שלכם לאנשים שהאמונה שלהם שונה מאוד משלכם?


כתבו רשומה בנושא וקשרו אותה למדור בתגובות פה.



פוסטים בנושא החם:

1. יחסי לדת ולאמונה / קנקן

2. היחס שלנו לדת / עדי אדלר

3. כן או לא, האם יש באמצע? / אריק בנדק חביב

4. היחס שלנו לדת / מוטי אור

5. דתות- חודש 7 / עדי בעולם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפופולריים מכל הזמנים